Winkelen in Keetmanshoop

1 juli 2014 - Fish River Canyon, Namibië

Wat een helse nacht. De wind kwam harder en harder opzetten waardoor ik geen oog heb dichtgedaan. Af en toe keek ik zelfs uit mijn tent om te kijken of er geen wilde dieren dichtbij waren. Toen ik 's ochtends opstond, vertelde Martijn me dat hij ook geen oog heeft dichtgedaan. Hij dacht dat ze aan het inbreken waren in de auto.

Na een kort, maar lekker, ontbijt vertrokken we richting Giants Playground: een aantal natuurlijk opeengestapelde stenen. Het gebied strekte zich kilometers uit over de Kalahariwoestijn. Na een klein uurtje hadden we het ook gezien en vertrokken we richting de Fish River Canyon. Tijd voor een andere chauffeur: Tim nam het stuur over en een eerste stop was Keetmanshoop. Daar gingen we, net zoals gisteren, winkelen. Vandaag was het aan ik en Tim om bij de auto te blijven. De mensen keken ons aan alsof ze nog nooit een blanke persoon gezien hebben en iemand met een bloedende gebroken neus en een fles whisky in zijn hand kwam naar ons met de vraag of ik hem wou voeren naar het ziekenhuis, want hij kon het niet betalen. Vriendelijk als we zijn, negeerden we hem. :-)

Met een nieuwe lading plat water vertrokken we richting een camping aan de Fish River Canyon. De weg er naartoe bleef voor verrassingen zorgen. Eerst vroeg er een buschauffeur hoever de volgende benzinepomp was en toen we het aantal km zeiden, zei hij ontgoocheld dat hij er niet meer ging raken. Bijna aangekomen bij de lodge, begon ons geluksuurtje: plotseling verschenen er struisvogels en oryxen, we konden gebruik maken van de laatste campingplaats en last but not least: ze hadden een tv waardoor we konden kijken naar Belgie-V.S. Samen met enkele andere Belgen volgden we de spannende overwinnig voor de Belgen. Op het einde gaven we de barvrouw 20 NAD om de bar langer dan voorzien open te houden.

Vol euforie gingen we slapen. Maar al snel werd het feit dat we in Namibië waren nog eens op onze neus gedrukt: op minder dan 5m hoorden we gebrul. Welk dier het was, weten we nog altijd niet, maar het was op slag stil in onze twee tenten.

1. Johan&Ingrid:
    14 juli 2014
    Met de beeldende beschrijvingen reizen we een beetje met jullie mee. Zeer leuk om te lezen en te volgen!
    Amuseer jullie!