Terug naar de prehistorie...

12 juli 2014 - Grootberg, Namibië

Gisteren kwamen we officieel de domste mensen tegen. Enkele Britten hadden onze campingplaats afgepakt terwijl onze stoelen, tafel, barbecuemateriaal nog buiten stonden. Ze waren zelfs aan het koken op onze gasflessen. 'We thought they were left behind'. Uiteindelijk hebben we dan maar alles in onze jeep gelegd en een andere kampplaats gezocht.

Vandaag stond er een lange rit op het programma richting de Grootberg. We kregen nogmaals de bevestiging van de receptie dat onze volgende camping geboekt was en toen Audrey ook nog een versiering met zebra's gekocht had, konden we definitief vertrekken.

Na enkele uren rijden konden we tanken en inkopen doen in Uis en nog enkele uren later hielden we een middagpauze bij de Twyfelfontein. We aten onze broodjes op naast de parkeerwachter. Na ons middagmaal bezochten we de Twyfelfontein. Hier vind je prachtige gegraveerde tekeningen van 2000 tot 6000 jaar geleden. We zagen onderandere tekeningen van leeuwen, olifanten, voetstappen van de bushmen (de mensen die in die tijd in deze streek leefden),... Na een uur zat de rondleiding er op. We stopten ook nog even bij de organ pipes waar we speciale rotsformaties zagen.

Daarna reden we opnieuw enkele uren naar onze campsite. Onderweg konden we woestijnolifanten tegenkomen dus keken we goed uit onze doppen, maar tevergeefs. Rond 15u kwamen we toe bij de camping. We waren al blij dat hij bestond (en dat onze gps de juiste weg aangaf) en toen de verantwoordelijke ook nog eens onze reservatie bevestigde, kon onze dag al helemaal niet meer stuk. Kleine irritante vliegjes die rond je hoofd vliegen en in je oor proberen te raken probeerden hier nog een stokje voor te steken, maar na zonsondergang verdwenen ze.

De camping was, zoals verwacht, een mooie camping. Een open toilet, een douche met een donkey (een warme tank die je moet opwarmen met een kampvuur) een braai en een wasbekken waren aanwezig. Jammergenoeg was er geen elektriciteit zodat we onze koelkast niet koud konden houden. We hadden opnieuw het idee om een duikje te nemen in het zwembad, maar verder dan onze enkels kwamen we niet. Het water was veel te koud. We legden er wel de activiteit van morgen vast: elephant tracking. Deze activiteit is best wel prijzig, (73 euro pp), maar het schijnt echt de moeite te zijn. Benieuwd of dit morgen zo zal zijn.