Ooit komen we terug...

19 juli 2014 - Torhout, België

Vandaag was het zover, we moesten Namibië verlaten. We hadden hier zodanig de pest in, dat we extra lang in ons bed bleven liggen. We plooiden voor de laatste keer ons tentje op en reden richting Windhoek. Onderweg zagen we nog veel wrattenzwijnen en baboons. Eén baboon vond het zelfs nodig om de straat over te steken als we net aankwamen. Gelukkig konden we nog net op tijd remmen.

In Windhoek reden we naar het overbekende Joe's Beerhouse. Een restaurant/bar die zowel bekend is bij de mensen in Windhoek als bij toeristen. De bar was nogal westers ingericht en we aten er een biefstuk (ik en Martijn) of wat mosseltjes (Tim en Audrey). Als voorgerecht koos Tim voor escargots, al dacht hij dat hij lookbroodjes besteld had :-) Gelukkig viel het in de smaak.

Met een goedgevulde maag vertrokken we terug naar Value Car om onze auto binnen te brengen. We zochten nog een carwash, maar op zaterdagnamiddag is alles gesloten. Bij Value Car maakten ze hier geen probleem van. We betaalden enkel wat extra voor het sterretje in onze ruit (N$ 240) en voor wat diesel (onze tank was blijkbaar niet volledig vol). Niet veel later pikte onze taxichauffeur ons op en voerde hij ons naar de luchthaven.

We checkten in, aten nog snel een laatste toast ham-kaas en stapten het vliegtuig op. De vlucht verliep probleemloos: niet teveel turbulentie, een lekker avondmaal en een (English) breakfast. In Frankfurt stond de auto van Martijn nog altijd op ons te wachten. Na een goeie 5u rijden zette Martijn ons af in Torhout. We wisselden nog even alle foto's uit, maar daarna zat de reis er echt op.

We zijn allevier gebeten door Namibië. Van de uitgestrekte gebieden tot de koloniale huizen, van de vuile dikke sprinkhanen tot de boze olifanten: we hebben van het begin tot het einde genoten. Eén ding staat vast: ooit komen we terug en doen ik en Audrey de caprivistreek. Het eerste wat we dan doen om de reis voor te bereiden, is terug vragen aan Tim en Martijn als ze mee willen gaan. :-)

Tot de volgende grote reis!

1. Frank vanhecke:
    22 juli 2014
    wij hebben van dag tot dag mee genoten van jullie prachtige reis. Ook de vele foto's zijn adembenemend.
    proficiat voor het informatieve en onderhoudende totale reisverhaal.
    jullie zijn behouden terug aangekomen, zonder problemen onderweg van ziekte of tegenslag.
    dit smaakt inderdaad in de nabije of verdere toekomst naar meer.
    tot de volgende