Het eerste wild

2 juli 2015 - Windhoek, Namibië

Eenmaal aangekomen in Windhoek namen we onze valiezen en keken we vervolgens uit naar een man met een bordje “Blomme – Gheselle” om uitleg te geven over onze reis. Eén probleem: ook nà een halfuur vonden we deze man nog altijd niet. Dan maar afroepen over de hele lucht haven, dachten we. Maar ook dan kregen we niemand te zien. Gelukkig konden we wél terecht bij het bedrijf van onze huurauto. Ze hadden onze reservatie staan en een paar minuten later waren we, zonder reisinformatie, op weg naar ons eerste hotel: Safari Court Hotel in Windhoek.

Na het inchecken gingen we naar de winkel (Spar) om inkopen te doen, al hadden we bijna niets nodig, aangezien we zelf nooit moeten/kunnen koken zoals vorig jaar. In de namiddag bezochten we Daan Viljoen: een “klein” nationaal met verschillende dieren. We besloten er een kleine wandeling te doen van 3km. Al na enkele meters zagen we een oryx. Dit zagen we vorig jaar wel vaak, maar nog nooit als we te voet waren. Gelukkig vluchtte het dier weg, zodat we met knikkende knieën onze wandeling konden verderzetten. Een halfuurtje later zagen we een tweede iets: het liep rap, het liep laag bij de grond, het had een staart,… even vreesden we lynx, hyena of jachtluipaard tegen te komen, maar gelukkig bleek het om een knobbelzwijn (zoals Pumba van de Lion King) te gaan. We hadden echter wel genoeg gezien. Iets sneller dan in het doorgaan liepen we terug naar onze auto.

Na een korte lunchpauze besloten we om het gevaar wat minder op te zoeken: in het park kon je ook een autotochtje doen om de dieren te bekijken. Daar zagen we inderdaad de eerste gnoes en zebra’s, maar opnieuw ging onze hartslag de lucht in: de weg bleek bijzonder steil en af en toe durfde Audrey niet meer te kijken. Onze jeep doorstond gelukkig zonder kleerscheuren de eerste test.

Dat bleek uiteindelijk genoeg voor een eerste dag in Namibië. Met een gemiddelde hartslag van 190 keerden we terug naar ons hotel. Daar kregen we (uiteindelijk toch!) uitleg over de rest van onze reis door onze reisagente. Later op de avond aten we in het hotel zelf: cordon bleu voor mij en iets speciaals met rijst voor Audrey J. De klok staat momenteel om 20.39u, dus ik ben er zeker van dat ik voor 21.00u in slaap zal vallen. Tot morgen!

1. Chrysanthe De Pauw:
    4 juli 2015
    Spannend - spannender - spannends!!!!!!