Big Daddy

5 juli 2015 - Namib-Naukluft National Park, Namibië

Vandaag begon onze dag heel vroeg. Om 5.00u liep de wekker al af en een uurtje later zaten we in de auto richting het overbekende Sossuvlei. We hadden twee keuzes: ofwel bezochten we de oranje duinen op onszelf, ofwel deden we de georganiseerde tour met een gids (prijskaartje: 105 euro pp). We besloten om het toch maar op eigen houtje te doen en dit bleek een wijze beslissing: al tijdens de eerste kilometers passeerden we de jeep van de georganiseerde tour. Jolijt alom bij ons :-) Helaas was dit echter van korte duur: een kwartiertje later vlamde de jeep van onze lodge ons voorbij. De mensen die de tour volgden, zwaaiden met veel plezier naar ons. Lodge – Thomas: 1-0.

Vandaag hadden we maar één doel: big daddy beklimmen. Big daddy is de hoogste duin ter wereld, zo’n kleine 400 meter hoog) en is, naar het schijnt, super lastig om op te wandelen. Vol goede moed begonnen we er aan en tot onze grote verbazinge gingen de eerste honderden meters verrassend vlot. Al snel kregen we een prachtig uitzicht over deadvlei (als je het niet kent: typ in google afbeeldingen “Ann Van Elsen Deadvlei” en je zal het wel zien ;-) ) Het volgende halfuur was echter een pak lastiger: de weg was minder begaan en per stap die je zette, zakte je een halve stap terug. Uiteindelijk bereikten we de top na een anderhalf uur klimmen.

Daar was het uitzicht fantastisch: we torenden boven alles en iedereen uit. De mensen beneden waren amper een centimeter groot. Daarna moest het leukste nog komen:  naar beneden rollebollen: we sprongen, vielen, liepen,… naar beneden. Ik denk dat ik in 1 keer Usain Bolt zijn record verbroken heb in de 100m sprint en tegelijk Mike Powell zijn wereldrecord in het verspringen. Uitgeput kwamen we beneden en konden we genieten van de dode bomen in deadvlei.

Daarna was het beste er af. We namen nog een kijkje in sossusvlei en liepen nog even langs een canyon (zonder water weliswaar, anders zou het Namibië niet zijn), maar daarna reden we terug naar huis. We genoten er van ons dubbelbad (niet bubbelbad welteverstaan) in openlucht en plannen momenteel de volgende dagen. Morgen terug naar een stad(je): Swakopmund!

1. Evelien:
    6 juli 2015
    Waw, da ziet er al fantastisch uit! Das wat anders dan oudejaar in de Ardennen leuk om mee te volgen met jullie!
    Veel plezier!
    Groetjes
  2. Chrysanthe De Pauw:
    7 juli 2015
    Een dagje om "wauw" tegen te zeggen!!! En van die wauwdagjes komen er zeker nog!!!