Op en af naar Erindi

20 juli 2015 - Windhoek, Namibië

Met gemengde gevoelens stonden we op vandaag: blij dat we opnieuw naar een natuurreservaat gingen, maar toch wat verdrietig omdat het onze laatste dag was in Namibië. Het ontbijt was het lekkerste ontbijt van de hele reis: een zachtgekookt eitje, verse croissants en heerlijke pistolets. Het aanbod was nog veel uitgebreider, maar we hielden het gewoontjes.

We verlieten ons laatste hotel richting Erindi. Een klein (70 000 ha) wildpark met bijna alle diersoorten uit Namibië. Zelf rijden was er verboden, dus waren we verplicht om een (dure!) gids te nemen. Onze gids, Benny, kwam ons begroeten, maar vertelde er onmiddellijk bij dat ze op de ochtenddrive bijna geen dieren gezien hebben… We vertelden hem al lachend dat de dieren waarschijnlijk op ons aan het wachten waren.

Al redelijk snel zagen we verschillende antilopen: waterbokken, impala’s, steenbokken, springbokken, een oryx,… Wat hij ook gezien had, waren voetafdrukken van een leeuw. Hij probeerde ze te volgen en na een halfuur zoeken, zagen we hem liggen in een droge rivierbedding. In het begin leek de leeuw wat zenuwachtig door onze aanwezigheid, maar het zou geen leeuw zijn als hij zich niet opnieuw languit op de grond ging leggen. We namen opnieuw veel foto’s van dit prachtig mannetje en zetten onze tocht verder richting andere dieren.

Tijdens de rest van de tocht hadden we minder geluk: de gids probeerde een luipaard te vinden, maar zonder succes. Hij vertelde ons trouwens dat hij dit jaar nog geen enkel luipaard gezien had. We zagen wel nog grote kuddes giraffen en baboons.

De lunch aten we in de lodge van Erindi, die aan een waterhole lag. Daar konden we genieten van enkele nijlpaarden, krokodillen en van de lunch natuurlijk :-) Ze hadden trouwens macaroni en dat was maar best ook, want mijn maag is stilaan allergisch aan biefstuk met frietjes.

Na de lunch moesten we opnieuw 200km terug rijden, want vijf uur later hadden we onze vlucht. Mooi op tijd leverden we onze auto terug in (de hele reis hadden we trouwens geen platte band ;-) ) en we gingen naar de luchthaven waar we zopas ingecheckt zijn. Momenteel wachten we op onze vlucht en binnen een uurtje vertrekken we richting Frankfurt.

We vroegen nog even aan de politie of ze ons niet konden arresteren zodat we wat langer in Namibië konden blijven, maar het antwoord was negatief :-) Hopelijk kan ik snel opnieuw aan een reisblog beginnen, want dat zou willen zeggen dat we opnieuw een grote reis maken. Tot de volgende!